maumau
x
sanatçı iÅŸ birlikleri
sanatçılarımızla yatay, diyaloÄŸa, iletiÅŸime dayalı bir iliÅŸki kurarak onların gereksinimleri, hayalleri doÄŸrultusunda hareket ediyoruz. sanat üretimi için proje geliÅŸtirme, sergileme, iÅŸleri doÄŸru mecra ile buluÅŸturma, deÄŸer analizi, kataloglama gibi süreçleri birlikte yürütüyoruz.sanatçının ve eserinin hikâyesine hâkim olmak, içselleÅŸtirmek, onu sanatsever/koleksiyoner ile buluÅŸtururken bizi iyi birer anlatıcı kılıyor.
elmas deniz
Elmas Deniz
1981/ Bergama, Sanatçı, Ä°stanbul’da yaşıyor ve çalışıyor.
Deniz’in kavram odaklı iÅŸleri ekonomi ve doÄŸa arasındaki kesiÅŸimleri ve bu ikisinin iç içe geçtiÄŸi noktaları araÅŸtırır.
Ä°nsan-doÄŸa iliÅŸkisine, tarih boyunca doÄŸa fikrinin nasıl ÅŸekillendiÄŸine ve günümüzün ekolojik kaygılarına odaklanır. EÅŸitsizlik, yoksulluk ve tüketici kültürü üzerine derinleÅŸerek deÄŸer sistemlerine karşı farklı bakış açılarını inceler. Çalışmaları bazı coÄŸrafyalardaki kayıpları, dönüÅŸümleri ve soy tükenmelerini kapsar, insan ve insan olmayan varlıklar arasındaki eÅŸitsiz alanları konu eder. Mutabık olunan yaygın deÄŸer yargılarının hatalarını eleÅŸtirel biçimde ortaya çıkartırken, doÄŸayla yeni bir tür iliÅŸki kurmanın hayal edilip edilemeyeceÄŸini ve bunun ihtimallerinin ne kadar geniÅŸleyebileceÄŸini sorgular.
Yapıtları, 16. ve 14. Ä°stanbul Bienalleri, 2015; Colomboscope, Colombo, Sri Lanka, 2017 ve Yerevan Ermenistan’daki 5. Gyumri Bienali, 2006 sergilenmiÅŸtir. Deniz’in en güncel kiÅŸisel sergileri arasında Bilsart’ta Böcek Adasında Bir GörüÅŸme, 2020 ve Zilberman, Ä°stanbul’da Suyun Üç Rengi, 2019 bulunur. Çalışmaları, Schloss Museum Moyland, Almanya, 2023; Sonje Art Center ve Boan Art Space 1942, Seoul, 2022; D21 Kunstraum, Leipzig, 2022; Videocity, Dresden, Lyon, Basel, 2021-2022; OMM-Odunpazarı Modern Müzesi, EskiÅŸehir, 2021; Pera Müzesi, Ä°stanbul, 2020; MOCAK–Krakow ÇaÄŸdaÅŸ Sanat Müzesi, Krakow, 2019; Arter, Ä°stanbul, 2019; Ä°stanbul Modern, 2016; Musée de la Chasse et de la Nature, Paris, 2016; DEPO, Ä°stanbul, 2016; SALT, Ä°stanbul 2015; SECESSION, Museumsquartier, Viyena, 2013; La Friche Belle de Mai, Marseille, 2010; Montehermoso, Vitoria-Gasteiz, 2009; ve Platform Garanti CAC, Ä°stanbul, 2005 gibi yerlerde sergilenmiÅŸtir.
2003 yılında, Deniz Dokuz Eylül Üniversitesi, Resim Bölümü, ve 1998’de Izmir Güzel Sanatlar Anadolu Lisesi’nden mezun olan Elmas Deniz, aynı zamanda Ä°zmir’deki K2 ÇaÄŸdaÅŸ Sanat Merkezi’nin kurucularındandır. 2023 SAHA Studio Programına katılmış, 2014’te IASPIS Sanatçı Bursu’nu ve 2007’de Berlin Goethe Enstitüsü Kültürel Bursu’nu kazanmış, ve Pistoletto Foundation IT, 2011; DIVA Kopenhag, DK, 2008 and Vassl, Karachi, PK, 2006, AIWA Lübnan, 2005 gibi kurumlarda misafir sanatçı olarak yer almıştır.
www.elmasdeniz.com
Hata I ve II (2016) Ä°stanbul
Benzer renkte iki plastik torbadır.
Her ikisi de biyolojik olarak parçalanabilen plastikten yapılmıştır.
Hata I'in parçalanması binlerce yıl alırken Hata II'nin parçalanması sadece birkaç yıl alıyor. Ne yazık ki ikisi de kompostlanabilir ve organik maddelere dönüÅŸebilir deÄŸildir.
​
​
​
Siyah Panteri Görebilmek (2014) Stockholm-Ä°stanbul
VahÅŸi yaÅŸam algımız ve imgeleri üzerine bir nesne yerleÅŸtirmesi. Siyah fon üzerine yerleÅŸtirilmiÅŸ küçük boyutlu buluntu bir siyah panter fotoÄŸrafı, kültürümüzde yerleÅŸik olan vahÅŸi yaÅŸama karşı kayıtsız duruÅŸumuz nedeniyle hayvanı görmeyi nasıl kaçırdığımızı vurgularken, Deniz'in fotoÄŸrafın önüne yerleÅŸtirdiÄŸi ışıklı lens, bu konuyu hem fiziksel hem de sembolik olarak görünür kılıyor.
Görseller; Pilot, Ä°stanbul'dan yerleÅŸtirme görünümü.
Fotoğraf: Rıdvan Bayrakoğlu
Paralı İş (2014) Stockholm-İstanbul
Parayı belirli bir şekilde ayırt ederiz.
Kitaplar, kağıtlar, kalemler ve diÄŸer eÅŸyalarla dolu bir masa hayal edelim. EÄŸer masanın üzerinde para varsa, hemen dikkatimizi çeker. Deniz bu çalışmasında, bu tutumun altını çizmek ve bizi algımızın hiyerarÅŸilerini yeniden düÅŸünmeye davet etmek için parayı gizliyor.
BakabildiÄŸin An [önemsizler] 2019 Ä°stanbul
Deniz, 16. Ä°stanbul Bienali'nde sergilenen Ä°simsiz Bir Derenin Tarihi (2019) adlı yerleÅŸtirmesinin yeni bir versiyonu olan BakabildiÄŸin An, sanatçının doÄŸadan topladığı küçük organik ve inorganik nesneleri sergiliyor. Ä°hmal edileni gün yüzüne çıkararak, görünür ve hatta deÄŸerli kılarak, politik olarak gözden çıkarılanı dışlamama azmini sergiliyor.